Ihlara Vadisi Doğa Yürüyüşümüzü Anadolu Şubelerimizin de Katılımı ile Gerçekleştirdik

08.10.2023 tarihinde yayınlandı

Bu kez rotamız Anadolu diyerek, Ihlara Vadisi Doğa Yürüyüşü etkinliğimizi değerli şubelerimizin de katılımı ile 7-8 Ekim 2023 tarihlerinde gerçekleştirdik. 7 Ekim 2023 Cumartesi günü Ihlara Vadisi'ne doğru yola çıktık. Vadi'ye vardığımızda profesyonel rehberlerimiz eşliğinde Ihlara'nın muhteşem atmosferine kendimizi bıraktık ve rotamızı adımlamaya başladık. Yedi kilometrelik, orta zorlukta ama rahat yürünen rotamızı iki parçada tamamladık. Daha sonra akşam yemeği yiyeceğimiz restorana geçtik. Hep birlikte muhabbet eşliğinde akşam yemeklerimizi yedik ve ilk günü bu şekilde tamamladık.

Pazar sabahı, dileyen katılımcılarımızla birlikte gün doğumu ve balon seyri için saat 6'da vadide buluştuk. Günün ilk ışıklarıyla birlikte göğe havalanan rengarenk balonları seyrederken Kapadokya'da olduğumuzu derinlerimizde hissettik. Sonrasında Gün boyu, Göreme açık hava müzesi, Aşk Vadisi, Paşa Bağları, Güvercinlik, Uçhisar bölgelerini ziyaret ederek iklimin kayaç yapısı üzerinde yüzyıllardır süregelen etkisini gözlemledik. Bol bol fotoğraf çekildik. Taş evlerin içini dolaştık, hediyelik eşya dükkanlarını gezip kendimize ve sevdiklerimize hatıralar aldık. Günün devamında Avanos'da bulunan yüzyıllardır süregelen bir zanaat olan çanak çömlek atölyesini ziyaret ettik. Orada bölgenin coğrafyası, iklimi, kayaç yapısı ve toprağına dair bilgiler öğrendik. Sanatçı Ali Usta'nın çamuru bir vazoya dönüştürmesine canlı canlı şahitlik ettik.